Skip to main content

Bota e xhinëve


Bota e xhinëve

Kur’ani dhe Sunneti na tregojnë se xhinnët ekzistojnë dhe ekzistenca e tyre ka një qëllim në këtë jetë, i cili është që ta adhurojnë vetëm All-llahun Një, pa i shoqëruar shok apo ortak. All-llahu thotë në Kur’an:
Unë nuk i krijova xhinnët dhe njerëzit për tjetër pos që të më adhurojnë’’ (EDH-DHARIJAT 56)
O grumbull i xhinnëve dhe i njerëzve! A nuk ju erdhën nga mesi juaj të dërguar t’ju rrëfejnë argumentet e Mija ...?” (EL-EN’AME 130)
Bota e xhinnëve është një botë e pavarur dhe separate, që ka natyrën dhe tiparet e saja që janë të fshehura nga bota e njerëzve. Xhinnët dhe njerëzit kanë disa gjëra të përbashkëta, siq janë zotërimi i të kuptuarit dhe zgjedhja mes rrugës së mirë dhe rrugës së keqe. Fjala Xhinn vjen nga arabishtja që d.m.th.”i fshehur nga shikimi”. All-llahu thotë:
Vërtetë ai (shejtani) dhe shoqëria e tij ju sheh, ndërsa ju nuk i shihni.” (EL-A’RAFE 27)
All-llahu na ka treguar në librin e Tij për esencen nga e cila janë krijuar xhinnët. Ai Subhanehu we te’Ala thotë:
E xhinnët i krijuam më parë nga zjarri, nga flaka e fortë. (EL-HIXHER 27)
Dhe Ai krijoi xhinnët nga flaka (pa tym) e zjarrit. (ER-RRAHMAN 15)
Bazuar në hadithin që tregohet nga Aisha radiAll-llahu anha, Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem ka thënë: ”Melekët u krijuan nga drita, xhinnët u krijuan nga flaka e zjarrit, kurse Ademi u krijua nga ajo që u është përshkruar (dheu).” (transmeton Muslimi, 5314).

Llojet e xhinnëve

All-llahu ka krijuar lloje të ndryshme të xhinnëve. Ka prej tyre që mund të marrin forma të ndryshme, siq janë p.sh. qeni dhe gjarpri; disa janë që fluturojnë me krahë në hapësirë; dhe disa janë që udhëtojnë dhe kanë nevojë të pushojnë. Ebu Tha’labah el-Khushani ka thënë, se Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem ka thënë: “Xhinnët janë tri llojesh: një lloj posedon krahë dhe këta fluturojnë në hapësirë; një lloj shfaqen si gjarpër dhe qen; dhe një lloj ndalet të pushojë për një kohë dhe pastaj e vazhdon rrugën.”(transmeton El-Tahaviu në Mushkil al-Athaar, 4/95, dhe el-Tabaraani në el-Kebir, 22/214. Sheikh el-Albani thotë në el-Mishkaat (2/1206, nr. 4148): el-Tahaviu dhe Abu’l-Shaykh kanë transmetuar me një zingjir të saktë (sahih).

Xhinnët dhe bijt e Ademit

Secili individ nga bijt e Ademit e ka një xhinn i cili është caktuar të jetë shoqërues i tij i vazhdueshëm (deri në vdekje, i cili quhet Kariin). Ibn Mas’udi ka thënë: "Pejgamberi i All-llahut salAll-llahu alejhi we sel-lem ka thënë: “Nuk ekziston asnjëri prej jush e të mos e ketë nje përcjellës të vazhdueshëm të caktuar. ”Ata i thanë: “Edhe ti, o i Dërguar i Allahut?” Ai salAll-llahu alejhi we sel-lem tha: “Edhe unë, mirëpo All-llahu më ka ndihmuar dhe ai është nënshtruar, kështuqë ai vetëm më ndihmon që të bëj mirë.” (Transmeton Muslimi, 2814).
El-Neveviu ka thënë në komentimin e tij për Muslimin (17/175): “Ai është nënshtruar … ai është bërë besimtar musliman.” Ky është kuptimi i saktë. Duke e konsideruar këtë thënie, El-Kaadi ka thënë: “Dije, se ummeti është pajtuar në çështjen se Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem është i mbrojtur nga shejtani, fizikisht dhe mentalisht.” Ky hadith referon në paralajmërimin e fitnes (sprovës, tundimit) dhe pëshpëritjes së Kariin-it (shoqëruesit të vazhdueshëm që është prej xhinnëve). Ne e dijmë se ai është me ne, prandaj duhet të ruhemi nga ai aq sa kemi mundësi.

Aftësitë e xhinnëve

All-llahu u ka dhënë xhinnëve disa aftësi, që ne njerëzve nuk na ka dhënë. All-llahu na ka treguar për disa nga aftësitë e tyre, siç është aftësia e lëvizjes dhe udhëtimit shumë të shpejt. Një ifriit nga mesi i xhinnëve ka garantuar Sulejmanin alejhi selam se ai mund ta sjell fronin e mbretrëshes së Jemenit në Jeruzalem më shpejt sesa një njeri që qohet në këmbë prej vendit ku ka qenë ulur. All-llahu thotë:
Njëri prej xhinnëve të vrazhdë (Ifriti) tha: “Unë do ta sjell atë ty para se të ngrihesh nga vendi yt, unë për të kam fuqi dhe jam i sigurt! E ai i cili kishte dituri nga libri tha: “Unë ta sjell atë ty sa çel e mshel sytë (këtij i tha sille)!”E kur e pa atë (fron) të vendosur pranë tij, (Sulejmani) tha: “Kjo është dhuntia e Zotit tim ...” (EN-NEML 39-40)

Ushqimi dhe pirja e Xhinnëve

Xhinnët hanë dhe pinë. Ibn Mes’udi radiAll-llahu anhu ka thënë: "Pejgamberi i All-llahut salAll-llahu alejhi we sel-lem ka thënë: “Disa nga xhinnët më kanë thirrur dhe unë kam shkuar me ta dhe kam recituar Kur’an për ta.” Ai salAll-llahu alejhi we sel-lem na ka marrur dhe na ka treguar gjurmët e tyre ku kanë qëndruar dhe gjurmët e zjarrit të tyre.
Ata (xhinnët) e kanë pyetur Pejgamberin salAll-llahu alejhi we sel-lem për ushqimin dhe ai ka thënë:”Ju mund ta hani secilën kockë mbi të cilën është përmendur emri i All-llahut e që është në posedimin tuaj, dhe të gjitha jashtëqitjet janë për kafshët tuaja.”
Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem na ka porositur (njerëzit): Mos u pastroni (prej jashtëqitjes) me jashtëqitje kafshësh dhe as me eshtra, sepse ato janë ushqimi i vëllezërve tuaj prej xhinëve" (transmeton Muslimi, 450).
Sipas një transmetimi tjetër: “Një delegacion nga xhinnët e Nasiibiin-it kanë ardhur tek unë, e sa xhinnë të mirë që janë ata! Ata më pyeten për ushqim dhe unë bëra tek All-llahu dua për ta, që mos të kalojnë në eshtra dhe jashtqitje pa gjetur ushqim në to.” (transmeton Buhariu, 3571).
Xhinnët besimtarë mund të hanë secilën kockë mbi të cilën është përmendur emri i All-llahut, sepse Pejgamberi i All-llahut salAll-llahu alejhi we sel-lem nuk ua ka lejuar atyre të marrin dicka mbi të cilën nuk është përmendur emri i All-llahut – këtë e bëjnë vetëm xhinnët që janë jobesimtar.

Egërsirat në mesin e xhinnëve

Sipas hadithit që tregohet nga Ibn Mes’udi radiAll-llahu anhu, të cilin e cituam më lart, xhinnët e kanë pyetur Pejgamberin salAll-llahu alejhi we sel-lem për furnizim, dhe ai salAll-llahu alejhi we sel-lem iu përgjigj: “... dhe [ju mund të mirni] jashtëqitjet si ushqim për kafshët tuaja.”

Vendbanimet e xhinnëve

Xhinnët jetojnë në këtë tokë, ashtu sikurse ne. Ata zakonisht gjenden në vende të pabanuara dhe vende të papastërta siç janë wc-të, fëlliqësirat, mbeturinat dhe varrezat. Prandaj Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem na ka mësuar të kemi kujdes kur vizitojmë vende të tilla duke recituar lutjet që i ka paraparë Islami. Një nga këto lutje është transmetuar nga Enes ibn Maliku, radiAll-llahu anhu, i cili ka thënë: “Kur Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem hynte në banjo/wc, ai thoshte: ‘Allahume innee e’udhu bike min el-khubuthi we’l-khabee’ith (O Allah, kërkoj mbrojtje tek Ti nga shpirtkqinjët/ të papastërtit meshkuj dhe femra)" (transmeton Buhariu, 142; dhe Muslimi, 375). El-Khattaabi ka shpjeguar se fjala khubuth është shumësi i fjalës khabeeth (shpirtkeq apo i papastërt – forma maskuline), dhe khabaa’ith është shumësi i fjalës khabeethah (shpirtkeqë apo e papastërt – forma feminine), dhe kjo nënkupton shejtanët meshkuj dhe femra.

Disa xhinn janë muslimanë, disa janë jobesimtarë

All-llahu na tregon se disa nga xhinnët thanë:
Është e vërtetë se prej nesh ka besimtarë (muslimanë) dhe prej nesh ka që janë jashtë rrugës (jobesimtarë), e kush e pranoi islamin, të tillët mësynë rrugën e shpëtimit. Ndërsa, ata që lëshuan rrugën, ata u bënë lëndë e xhehennemit! (EL-XHINN 14-15)
Muslimanët në mesin e xhinnëve janë të rangut të ndryshëm sa i përket drejtësisë dhe devotshmërisë së tyre. All-llahu thotë:
Është e vërtetë se prej nesh ka të mirë, por ka edhe që nuk janë të mirë, sepse ne kemi qenë në drejtime të ndryshme. (EL-XHINN 11)
Ngjarja e xhinnit të parë të këtij ummeti që është bërë musliman është treguar nga ‘Abdullah ibn ‘Abbaasi radiAll-llahu anhu, i cili ka thënë: "Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem doli jashtë me disa nga sahabët për të shkuar në tregun Ukaaz. Kjo ishte në kohën, kur shejtanët pengoheshin të marin ndonjë lajm nga qielli dhe yjet e ndezura i goditnin ata. Shejtanët u kthyen prapa tek populli i tyre, i cili u tha: “Çfarë ndodhi me ju?” Ata thanë: “Ne nuk mund të marim asnjë lajm nga qielli dhe jemi qëlluar me yje të ndezura.”Populli i tyre tha: “Asgjë tjetër nuk është duke ju ndalur nga të dëgjuarit e lajmeve nga qielli përveq ndonjë ngjarje e re që duhet të ketë ndodhur. Shkoni dhe kërkoni në lindje e perëndim të kësaj toke dhe zbuloni se cfarë është duke ju ndalur nga të dëgjuarit e lajmeve prej qielli.” Ata që kanë shkuar në drejtim të Tihaames, erdhen tek Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem në Kahlah, ndërsa ai ishte duke udhëtuar për në Ukaaz, dhe e gjetën atë salAll-llahu alejhi we sel-lem duke iu prij shokëve të tij në namazin e sabahut. Kur e dëgjuan Kur’anin, qëndruan duke e dëgjuar atë dhe thanë, “Pasha All-llahun, kjo është ajo që na pengon ne nga të dëgjuarit e lajmeve nga qielli.” Pastaj u kthyen tek populli i tyre dhe thanë:
“O populli ynë, ne kemi dëgjuar nje recitim të mrekullueshëm (Kur’anin). Ai udhëzon në rrugën e drejtë dhe ne i kemi besuar atij dhe ne kurrë nuk do t’i bëjmë shok (në adhurim) Zotit tonë (All-llahut).”
Ne kemi dëgjuar një Kur’an që mahnit, që udhëzon në të vërtetën, andaj ne i besuam atij dhe Zotit tonë, kurrsesi nuk do t’ia shoqërojmë më askë”. (EL-XHINN 2)
Pastaj All-llahu subhanehu we Te’Ala i shpalli Pejgamberit të Tij salAll-llahu alejhi we sel-lem:
Thuaj: “Mua më është shpallur se një grup i vogël nga xhinnët i vuri veshin dhe dëgjoi (Kur’anin) (EL-XHINN 1) dhe Allahu ia zbuloi atij atë që e kanë thënë xhinnët.” (transmeton Buhariu, 732).

Llogaritja e tyre në Ditën e Gjykymit

Xhinnët do të japin llogari në Ditën e Ringjalljes. Muxhahidi (rahimehullah) ka thënë për ajetin:
Ata (idhujtarët) pohuan mes Tij e mes engjëjve (xhinnëve) lidhmëri farefisnore, po xhinnët e dinë se ata (idhujtarët) janë të hedhur në zjarr. (ES-SAFATE 158)
"Ata do të miren në përgjegjësi.” Sahih el-Buhariu, Baab Dhikr el-xhinn we Thawaabihim wa ‘Ikaabihim.

Mbrojtja nga dëmi i xhinnëve

Ngase xhinnët mund të na shohin ne, ndërsa ne nuk mund ti shohim ata, Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem na ka mësuar shumë mënyra si ta mbrojmë veten nga dëmi i tyre, si për shembull të kërkojmë mbrojtje tek All-llahu nga shejtani i mallkuar, recitimi i sureve El-Felek dhe En-Nas (dy suret e fundit të Kur’anit) dhe recitimi i fjalëve që na ka mësuar All-llahu në Kur’an:
Dhe thuaj: “O Zot i im, unë mbrohem me Ty prej cytjeve të djajve! Dhe mbështetem te Ti që ata të mos më afrohen!” (EL- MU’MINUNE 97-98)
Të themi Bismil-lah (Në emër të All-llahut) para se të hyjmë në shtëpi, para se të hajmë apo të pijmë, dhe para se të kemi mardhënie – kjo do ta ndalon shejtanin të hyjë në shtëpitë tona, të hajë apo të pijë bashkë me ne, apo të mer pjesë në mardhëniet seksuale. Ngjashëm, përmendja e All-llahut para hyrjes në wc apo para se të zhvishen rrobat, e ruajnë personin që mos ta shohin xhinnët avretin e tij apo ta dëmtojnë atë, siç ka thënë Pejgamberi salAll-llahu alejhi we sel-lem:"Në mënyrë që të vendoset një barrier e cila do t’i pengojë xhinnët ta shohin avretin e bijve të Ademit, thoni “Bismil-lah” para se të hyni në wc.” (Transmeton Tirmidhiu, 551; Saheeh El-Jaami’, 3611).
Forca në iman dhe në fe në përgjithësi na ruan nga dëmi i xhinnëve aq shumë saqë nëse do të luftonin, ai që ka devotshmëri do të fitonte. Abdullah ibn Mesudi radiAll-llahu anhu thotë: "Një njeri nga shokët e Muhammedit salAll-llahu alejhi we sel-lem e takoi një xhinn. Ata u kacafytën dhe njeriu e rrëzoi xhinnin. Njeriu i tha atij (xhinnit): Ti më dukesh i vogël dhe i dobët (kockë e lëkurë), dhe krahët/duart e tua më duken sikurse pjesa e përparme e një qeni. A duken të gjithë xhinnët kështu si ti?” Ai tha: “Jo, pasha All-llahun, unë jam njëri prej të fortëve, por eja kacafytemi prap dhe nëse më mund prap, atëher do të tregoj diçka që do të bën ty dobi.”Njeriu tha: “Mire.” Pasi që njeriu e mundi prap xhinnin, xhinni i tha: “Recito All-llahu është një, nuk ka zot tjetër përveç Atij. Ai është mbikqyrës i përhershëm dhe i përjetshëm. Atë nuk e kap as kotja as gjumë, gjithçka ka në qiej dhe në tokë është vetëm eTij. Kush mund të ndërmjetësojë tek Ai, pos me lejen e Tij, e di të tashmen që është pranë tyre dhe të ardhmen, nga ajo që Ai di, tjerët dinë vetëm aq sa Ai ka dëshiruar, Kursija e Tij (dija-sundimi) përfshijnë qiejt dhe tokën. Kujdesi i Tij ndaj të dyjave, nuk i vjen rëndë, Ai është më i larti, më i madhi. ( Ajetul-Kursi - EL-BEKARE 255)
Njeriu tha: “Mirë!” Ndërsa xhinni ia ktheu: “Nuk do ti recitosh kurrë këto ajete në shtëpinë tënde, vetëm se Shejtani do të del jashtë sikur një gomar, dhe nuk do të kthehet më deri në mëngjesin tjetër (transmeton el-Daarimi, 3247).
Kjo është një përmbledhje e shkurtër për xhinnët, për natyrën dhe karakteristikat e tyre.
All-llahu është mbrojtësi më i mirë.
Përktheu: Ebu Muslim

xhinet, bota e xhineve, jeta e xhineve, bota e shejtaneve, shejtani, bota e shejtanit, bota e fshehte, bota e padukshme, padukshmeria, bota qe sduket, botet tjera, jetet tjera, botat e fshehur, krijesat e padukshme, objektet e padukshme, krijesa te padukshme, bota xhinore, aftesite e xhineve, demi nga shejtanet, si te mbrohemi nga xhinet, si te mbrohemi nga shejtanet, mbrojtja nga djalli, bota e djallit, bota e dreqit, bota e djajve, jeta e djajve, te dhena per boten e xhineve, bota dreqnore, 
loading...

Lexo edhe:

Postimet e fundit






Popular posts from this blog

Trajta e shquar dhe e pashquar e emrit

  Trajta e shquar dhe e pashquar e emrit Trajta themelore e emrit është rasa emërore e pashquar.  Nga trajta themelore ose parësore i fitojmë format e tjera gramatikore të emrit (trajtat). Emrat , si në njëjës ashtu edhe në shumës, përdoren në dy trajta: a) në trajtë të pashquar dhe b) në trajtë të shquar shquar. Emri në trajtën e pashquar tregon qenie, sende ose dukuri në përgjithësi, në mënyrë të papërcaktuar. P.sh.: një nxënës, një punëtor, një mendim , një mace, një laps etj. Emri në trajtën e shquar tregon qenie, sende ose dukuri të tjera, të veçuara nga gjërat e tjera të llojit të vet. P.sh.: nxënësi, punëtori, mendimi, macja, lapsi etj.   Formë përfaqësuese (bazë) e emrit është trajta e pashquar, numri njëjës, rasa emërore : djalë, vajzë, shkollë, lule, letër, njeri, kompjuter, lepur, qen, piano etj. Trajta e shquar e emrit formohet duke i pasvendosur formës përfaqësuese nyjën shquese, përkatësisht mbaresën: a) për emrat e gjin

Ese të ndryshme shqip

Ese dhe Hartime '' Ese dhe hartime të ndryshme shqip dhe anglisht '' Ndalohet rreptësisht kopjimi dhe postimi në një faqe tjetër.  Redaksia Rapitful ka lexuar disa ankesa në emailin e saj të bëra nga disa arsimtarë dhe profesorë ku janë ankuar se nxënësit po i kopjojnë esetë dhe hartimet nga faqja Rapitful dhe me ato ese apo shkrime po prezantohen gjatë shkrimit të eseve dhe hartimeve. Pra redaksia Rapitful kërkon nga nxënësit që të mos kopjojnë esetë dhe hartimet dhe me to të prezantohen para mësimdhënësve por le të jenë këto ese vetëm si një udhërrëfyes se si duhet të shkruhet një ese apo hartim dhe asesi të kopjohen. Ju faleminderit për mirëkuptim. Ese dhe hartime do te shtohen vazhdimisht keshtuqe na vizitoni prap. Nëse dëshironi Analiza letrare të veprave të ndryshme kliko mbi Analiza Letrare Kliko mbi titullin që ju intereson Ese për Diturinë   Për Mjekët! Fakultetet e sotme po kryhen me teste 6 arsye për të mos studiuar mjekësinë P

Tekste shqip: ““Ah Kjo Rruga E Gurbetit” - Shaqir Cërvadiku & Fatjon Dervishi” plus 21 more

Tekste shqip: ““Ah Kjo Rruga E Gurbetit” - Shaqir Cërvadiku & Fatjon Dervishi” plus 21 more “Ah Kjo Rruga E Gurbetit” - Shaqir Cërvadiku & Fatjon Dervishi “Du Me T'pa” - Gjyle Qollaku Nora Istrefi “Kercejna” - Sabiani Feat. Denis Taraj Getoar Selimi “Du Me T'pa” - Lori Bora Zemani “Million” - Melissa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Show more